Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
 
 
 
 
Activități Normative
    Ordine de zi şedinţe
  Hotărâri
  Transparenţă Decizională - Proiecte de Hotărâri
  Procese verbale, Stenograme
  Minute şedinţe CLM
  Legislaţie utilă
  Informaţii de interes public
  Strategia de dezvoltare
  Informare prelucrare date cu caracter personal, cookies
 
Activități Curente
    Autorizaţii, Atestate, Informări
  Licitaţii
  Recrutare / Promovare
  Acte necesare
  Formulare
  Agricol
  Guvernanţă corporativă
  Hărţi de Zgomot
  Proiecte europene
 
Direcția Venituri
    Acte necesare
  Formulare
  Anunţuri
  Protocol de colaborare pentru furnizare date persoane

  INFO trafic greu...
 
Utile
    Comunicate, Anunţuri, Ştiri
  Forum (întrebări/răspunsuri)
  Adresează petiţii, sesizări, reclamaţii, întrebări
  Investiţii
  Nomenclatura stradală
  Delimitări secţii vot
  Locuințe ANL
  Reabilitare Faţade
  Reabilitare Termică
  Societăţi agreate - refacere carosabil şi trotuare
  Taxi
  Info investitori
  Viaţa Culturală
  Măsuri preventive în situaţii de urgenţă
  Declaraţii de Căsătorie
  Link-uri utile
  Chestionar de evaluare a serviciului Relaţii cu Publicul
  Finanțări nerambursabile

  POLIŢIA LOCALĂ

Untitled Document
 
Să cunoaștem
  Orașe înfrățite
Galeria Primarilor
Cetățeni de onoare
Afilieri, Parteneriate
 
Meteo
 
Click for Arad, Romania Forecast
 
Caută
 

Căutare avansată
 
Contor Site
 
Numar total vizite : 74054952
 

Forum de discuţii - întrebări / răspunsuri


[ Pune o întrebare ]


Categoria: Principal -> Impozite si Taxe -> Impozite si Taxe

Întrebări
Intrebarea nr. 3501 din data: 31-01-2011 pusa de Halmagen Claudia :
·  Buna ziua, as dori sa va intreb daca la Directia venituri, taxe si impozite se poate face plata impozitelor cu cardul. De asemenea doresc sa va intreb, in cazul in care vreau sa fac plata online, am nevoie de o inregistrare prealabina la dvs si daca se poate palti doar pe un semestru, si nu impoiztul total care e afisat pe site?

Intrebarea nr. 3485 din data: 24-01-2011 pusa de miclea georgeta :
·  Din luna octombrie 2010 nu mi-a fost ridicat gunoiu,in conditiile in care strada este spartapentru racordarea la canalizare.Voi plati serviciul de salubritate? Sint platitor pers fizica si juridica. Ce trebuie sa fac? Multumesc.

Intrebarea nr. 3482 din data: 15-01-2011 pusa de Palcu Alin :
·   Buna ziua. Aflu dintr-o data cu mare surprindere ca datorez impozitul pe teren la adresa mai sus amintita. Nu inteleg de ce nu mi s-a spus aceasta in urma cu 5 ani,4 ani sau in martie anul trecut cind am platit taxele si impozitele. Cu toate acestea, chiar daca vreau sa platesc acest impozit pe teren i-mi spuneti ca nu pot, deoarece nu este declarat. Va contrazic si va informez ca in data de 28.IUN.2001 am dat o declaratie privind stabilirea impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren, inregistrata cu nr.:7837 la Directia fiscala a municipiului Arad. Doresc sa aflu cum se poate iesi din aceasta situatie in care eu consider ca nu am nici o culpa, in afara faptului ca am considerat ca in impozitul pe cladire platit pana acum a fost inclus si impozitul pe terenul aferent. Cu stima Alin Palcu

Intrebarea nr. 3472 din data: 13-01-2011 pusa de Iuliana Mirela Anghel :
·  Buna ziua, Ma numesc Iuliana Mirela Anghel si sunt nepoata de frate a unui contribuabil al primariei orasului Arad. Unchiul meu are adresa:Aleea Saturn, blA16, scB, ap9, ej2. Unchiul este posesorul unui certificat de handicap definitiv, avand amputat un picior, iar din luna septembrie a anului 2010 este internat in Centrul de batrani \"Buna vestire\" din localitatea Almas, judetul Arad. Va rog sa-mi spuneti daca unchiul are dreptul sa beneficieze de scutiri privind plata taxelor si impozitelor. De asemenea, va rog sa-mi precizati care sunt actele necesare pe care ar trebui sa le depuna pentru situatia in care ar beneficia de scutiri. Va multumesc!

Intrebarea nr. 3470 din data: 12-01-2011 pusa de Pascu Tevi :
·  Am o casa in costructie, cu pereti din biele manele,(lemn) acoperita, dar fara geamuri si usi. Autorizatia pentru constructia cladirii expira in august 2011. In situatia data se va plati impozit pe cladire pentru anul in curs.



Răspunsuri
Intrebarea nr. 3501 din data: 31-01-2011 pusa de Halmagen Claudia :
·  Buna ziua, as dori sa va intreb daca la Directia venituri, taxe si impozite se poate face plata impozitelor cu cardul. De asemenea doresc sa va intreb, in cazul in care vreau sa fac plata online, am nevoie de o inregistrare prealabina la dvs si daca se poate palti doar pe un semestru, si nu impoiztul total care e afisat pe site?
Raspuns din data de 24-02-2011 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Plata online a obligatiilor de plata datoarate bugetului local a municipiului Arad, se poate efectua pe site-ul Primariei Municipiului Arad - www.primariaarad.ro, Directia Venituri, sectiunea Impozite si taxe locale.
Accesul contribuabilului persoana fizica se face pe baza codului numeric personal, in acest sens fiind necesar ca aceasta sa fie inregistrat, in prealabil, la organul fiscal cu acest element de identificare.
Totodata, pentru a se putea realiza plata online, contribuabilul trebuie sa detina card-uri bancare Mastercard, Maestro sau Visa, a caror termen de expirare sa fie minim 6 luni.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3485 din data: 24-01-2011 pusa de miclea georgeta :
·  Din luna octombrie 2010 nu mi-a fost ridicat gunoiu,in conditiile in care strada este spartapentru racordarea la canalizare.Voi plati serviciul de salubritate? Sint platitor pers fizica si juridica. Ce trebuie sa fac? Multumesc.
Raspuns din data de 15-02-2011 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Taxa de salubritate s-a instituit prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 331/07.11.2000.
Pentru anul 2011 taxa speciala de salubritate este reglementata prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 342/2010 privind stabilirea taxelor si impozitelor locale pentru anul 2011.
Taxa speciala de salubritate face parte din categoria taxelor speciale insituite pentru functionarea unor servicii publice locale create in interesul persoanelor fizice si juridice si este adoptata prin hotarare a consiliului local. Taxele speciale se incaseaza numai de la persoanele fizice si juridice care beneficiaza de serviciile oferite in institutia/serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare si functionare a acesteia/acestuia.
Pentru persoanele fizice, taxa speciala de salubritate se calculeaza in functie de numarul de persoane care domicileaza sau locuiesc in municipiul Arad minimum 30 de zile calendaristice consecutive.
Pentru persoanele juridice, taxa speciala de salubritate se datoreaza si se calculeaza in functie de cantitatea de deseuri municipale si similare celor municipale, produse in cursul unei luni. Pentru luarea in evidenta ca platitori ai taxei speciale de salubritate, persoanele juridice vor depune o declaratie care sa cuprinda cantitatea in mc de deseuri produse intr-o luna.
Mentionam ca, asa cum se precizeaza la pct. 8 alin 7 din anexa nr. 8 la Hotarea Consiliului Local nr. 342/2010 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2011, daca o persoana juridica are sediul sau punctul de lucru intr-un imobil in care locuiesc si persoane fizice, obligatia de a declara si a achita taxa de salubritate revine atat agentului economic cat si persoanelor fizice care locuiesc la adresa respectiva.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3482 din data: 15-01-2011 pusa de Palcu Alin :
·   Buna ziua. Aflu dintr-o data cu mare surprindere ca datorez impozitul pe teren la adresa mai sus amintita. Nu inteleg de ce nu mi s-a spus aceasta in urma cu 5 ani,4 ani sau in martie anul trecut cind am platit taxele si impozitele. Cu toate acestea, chiar daca vreau sa platesc acest impozit pe teren i-mi spuneti ca nu pot, deoarece nu este declarat. Va contrazic si va informez ca in data de 28.IUN.2001 am dat o declaratie privind stabilirea impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren, inregistrata cu nr.:7837 la Directia fiscala a municipiului Arad. Doresc sa aflu cum se poate iesi din aceasta situatie in care eu consider ca nu am nici o culpa, in afara faptului ca am considerat ca in impozitul pe cladire platit pana acum a fost inclus si impozitul pe terenul aferent. Cu stima Alin Palcu
Raspuns din data de 10-02-2011 :
Stimata domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Ca urmare a dobandirii imobilului situate in Arad, str. Independentei nr. 24/8, domnii Palcu Alin si Palcu Monica au depus declaratia de impunere privind stabilirea impozitului pe cladire si impozitului de teren, inregistrata sub nr. 7837 in data de 28.06.2001. Stabilirea impozitului pe cladire la data depunerii declaratiei s-a facut in baza Legii nr. 27/1994 privind impozitele si taxele locale, republicata, act normativ aflat in vigoare pana la data de 31. 12.2002.
Cu privire la impozitul pe teren, obligatia de plata o aveau doar contribuabilii care detineau in proprietate teren, conform art. 13 din Legea nr. 27/1994, republicata: “Contribuabilii, definiti potrivit legii, care detin in proprietate suprafete de teren, situate in municipii, orase si comune, datoreaza impozitul pe teren conform dispozitiilor legii.”
Avand in vedere extrasul de carte funciara 1889, eliberat de catre Judecatoria Arad, la data de 28.06.2001, proprietarul terenului situat in Arad, str. Independentei nr. 24/8 este Statul Roman, domnii Palcu Alin si Palcu Monica avand doar dreptul de folosinta asupra acestuia.
Prin urmare, domnii Palcu Alin si Palcu Monica, cu toate ca au declarat aceasta suprafata de teren, nu datorau la acea data impozit pentru terenul mai sus mentionat, conform prevederilor legale in vigoare.
Intrucat pentru terenul aflat in folosinta, la data depunerii declaratiei de impunere nu se datorau obligatii de plata reprezentand impozit/taxa pe teren, organul fiscal nu a stabilit impozit pentru acest teren in sarcina contribuabililor, nefiind introdus in programul informatic de gestionare a impozitelor si taxelor locale.
Incepand cu data de 01.01.2003, a intrat in vigoare Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, republicata, impozitul pe teren fiind datorat de catre contribuabilii care detin in proprietate terenuri situate in municipii, orase si comune, in intravilanul sau in extravilanul localitatii si datoreaza impozit pe teren.
Din data de 01.01.2004, impozitele si taxele locale sunt reglementate de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
Ca urmare a modificarilor aduse Codului fiscal, incepand cu data de 01.01.2005, in conformitate cu prevederile art. 256 alin 3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele care au in folosinta, chirie, concesiune, teren proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ – teritoriale datoreaza taxa pe teren stabilita in conditiile similare impozitului pe teren: “ Pentru terenurile proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ – teritoriale, concesionate, inchiriate, date in administrare ori in folosinta, se stabileste taxa pe teren care reprezinta sarcina fiscala a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinta, dupa caz, in conditii similare impozitului pe teren.”
Astel, orice persoana care are in folosinta teren proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ – teritoriale are obligatia de a depune o declaratie la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale pentru acest teren, in termen de 30 de zile de la care ia nastere obligatia de plata.
In acest sens, contribuabilul avea obligatia sa se prezinte la sediul Directiei Venituri din cadrul Primariei Municipiului Arad din Bulevardul Revolutiei nr. 97, registratura, pentru luarea in evidenta a terenului situat in Arad, str. Indepententei nr. 24/8 si stabilirea obligatiei de plata aferente acestuia.
Prevederile actelor normative care reglementeaza impozitele si taxele locale trebuie cunoscute de catre contribuabili.
Conform art. 11 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative, republicata, legile si celelalte acte normative se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
De la data publicarii, prevederile actelor normative sunt obligatorii si trebuie aduse la indeplinire de catre cei care intra sub incidenta acestora, fara a fi necesara o alta forma de aducere la cunostinta.
Prin urmare, pentru stabilirea obligatiei de plata pentru terenul situat in Arad, str. Independentei nr. 24/8, este necesara prezenta contribuabilului la organul fiscal in vederea declararii acestuia.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3472 din data: 13-01-2011 pusa de Iuliana Mirela Anghel :
·  Buna ziua, Ma numesc Iuliana Mirela Anghel si sunt nepoata de frate a unui contribuabil al primariei orasului Arad. Unchiul meu are adresa:Aleea Saturn, blA16, scB, ap9, ej2. Unchiul este posesorul unui certificat de handicap definitiv, avand amputat un picior, iar din luna septembrie a anului 2010 este internat in Centrul de batrani \"Buna vestire\" din localitatea Almas, judetul Arad. Va rog sa-mi spuneti daca unchiul are dreptul sa beneficieze de scutiri privind plata taxelor si impozitelor. De asemenea, va rog sa-mi precizati care sunt actele necesare pe care ar trebui sa le depuna pentru situatia in care ar beneficia de scutiri. Va multumesc!
Raspuns din data de 01-02-2011 :
Stimata doamna,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
Conform art. 284 alin 4,5,6 si art. 262 lit. a din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare:
art. 284 – “(4) Impozitul pe cladiri, impozitul pe teren si taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice nu se datoreaza de catre persoanele cu handical grav sau accentuat si de persoanele incadrate in gradul I de invalidiata”.
(5) In cazul unei cladiri, al unui teren sau al unui mijloc de transport detinut in comun de o persoana fizica prevazuta la alin ... (4), scutirea fiscala se aplica iintegral pentru proprietatile detinute in comun de soti”.
(6) Scutirea de la plata impozitului pe cladiri si teren se aplica doar cladirii folosite ca domiciliu de persoanele fizice”.
Art. 262 – “Impozitul pe mijloacele de transport nu se aplica pentru:
a. autoturismele, motocicletele cu atas si mototricicletele care apartin persoanelor cu handicap locomotor si care sunt adaptate handicapului acestora.”
Pentru a putea beneficia de scutire la plata impozitului pe cladire si/sau teren pentru impozitul de la adresa de domiciliu este necesar sa depuna la Primaria Municipiului Arad – Directia Venituri, Serviciul Juridic, Contestatii, camera 5bis o cerere tip insotita de urmatoarele documente, in original si copie:
- buletin/carte de identitate a solicitantului (sot si sotie)
- extras CF, actualizat al imobilului
- certificat de persoana cu handicap
In cazul in care persoana fizica detine un mijloc de tranport, aceasta poate solicita scutire in conditiile de mai sus, caz in care este necesar sa prezinte, in copie si original, cartea de identitate a vehicolului si certificatul de inmatriculare al mijlocului de transport respectiv.
Scutirea de la plata impozitului se aplica cu data de intai a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative in vederea scutirii.
Alaturat anexam cererea tip de solicitate a facilitatilor fiscale.
Serviciul Informare Cetateni
Sus

Intrebarea nr. 3470 din data: 12-01-2011 pusa de Pascu Tevi :
·  Am o casa in costructie, cu pereti din biele manele,(lemn) acoperita, dar fara geamuri si usi. Autorizatia pentru constructia cladirii expira in august 2011. In situatia data se va plati impozit pe cladire pentru anul in curs.
Raspuns din data de 03-02-2011 :
Stimate domn,
Ca urmare a sesizarii dumneavoastra va comunicam urmatoarele:
La art. 249 alin. 1 si alin. 5 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede:
“ (1) Orice persoana care are in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza anual impozit pentru acea cladire, exceptand cazul in care in prezentul titlu se prevede diferit.
(5) In intelesul prezentului titlu, cladirea este orice constructie situata deasupra solului si/sau sub nivelul acestuia, indiferent de denumirea ori de folosinta sa, si care are una sau mai multe incaperi ce pot deservi la adapostirea de oameni, animale, obiecte, produse, materiale, instalatii, echipamente si alte asemenea, iar elementele structurale de baza ale acesteia sunt peretii si acoperisul, indiferent de materialele din care sunt constitute. Incapaerea reprezinta spatiul din interiorul unei cladiri.”
De asemenea punctul 31 alin (6) lit. c. Din Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca, cladirea este finalizata daca are elementele structurale ale unei cladiri, respectiv: pereti si acoperis.
La art. 254 alin. 1 si 5 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede:
“ (1) In cazul unei cladiri care a fost dobandita sau construita de o persoana in cursul anului, impozitul pe cladire se datoreaza de catre persoana respectiva cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care cladirea a fost dobandita sau construita.
(5) Orice persoana care dobandeste, construieste sau instraineaza o cladire are obligatia de a depune o declaratie fiscala la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in a carei raza de competenta se afla cladirea, in termen de 30 de zile de la data dobandirii, instrainarii sau construirii.”
Punctul 62 alin. 1 litera a. Din Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare precizeaza ca “ pentru cladirile executate potrivit Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile ulterioare, data dobandirii cladirii se considera dupa cum urmeaza:
a. pentru cladirile executate integral inainte de expirarea termenului prevazut in autorizatia de construire, data intocmirii procesului verbal de receptie, dar nu mai tarziu de 15 zile de la data terminarii efective a lucrarilor.
b. Pentru cladirile executate integral la termenul prevazut in autorizatia de construire, data din aceasta, cu obligativitatea intocmirii procesului verbal de receptie in termenul prevazut de lege
c. Pentru cladirile ale caror lucrari de constructii nu au fost finalizate la termenul prevazut in autorizatia de construire si pentru care nu s-a solicitat prelungirea valabilitatii autorizatiei, in conditiile legii, la data expirarii acestui termen si nu numai pentru suprafata construita desfasurata care are elemente structurale de baza ale unei cladiri, in speta pereti si acoperis. Procesul verbal de receptie se intocmeste la data expirarii termenul prevazut in autorizatia de construire, consemnandu-se stadiul lucrarilor, precum si suprafata construita desfasurata in raport de care se stabileste impozitul pe cladiri.”.
Prin urmare, impozitul pe cladire se datoreaza incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care cladirea a fost dobandita, in cazul cladirilor executate conform Legii nr. 50/1991 republicata, data dobandirii cladirii este stabilita potrivit punctului 62 din Hotararea Guvernului nr. 44/2004.
Totodata, in termen de 30 de zile de la data dobandirii cladirii, contribuabilul are obligatia sa depuna declaratia de impunere pentru stabilirea impozitului pe cladire, la sediul Directiei Venituri din Bulevardul Revolutiei nr. 97, Registratura, iar impozitul se va datora incepand cu intai a lunii urmatoare celei in care cladirea a fost dobandita.
Serviciul Informare Cetateni
Sus



Pagina : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34
,35,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67


Primarul
 
  Mesaj
  Biografie
  Dispoziții
  Comunicate
  Program de audiențe
  Declaraţii de avere / interese
Bibarț Călin
 
Viceprimar
 

  Curriculum vitae
  Structura din subordine
  Declaraţii de avere / interese
Chesa Ilie

  Arhiva Declaraţii de avere si interese primari / viceprimari
 
Aparatul de specialitate
  Regulamentul Primăriei
Organigramă
Institutii subordonate C.L.M. Arad
Societăti comerciale care functionează sub autoritatea C.L.M. Arad
Declaratii de avere / interese
 
Consiliul Local
    Regulamentul C.L.M.
  Componenţă
  Comisii de specialitate
  Declaraţii de avere / interese
  Rapoarte de activitate
  Documente pentru şedinţe
  D.A.S.Arad
  Centrul Municipal de Cultură

Sala de consiliu
 
Calendar evenimente
 
Aprilie 2024

1
2
3
4
5
6
7
8
9
27




 
 

 
Certificări
 
Certificatul de conformitate a sistemului de management al calității
 


Primaria Arad: cod 310130, Arad, Blvd. Revolutiei, nr. 75 Tel: +40 257 281850, Fax +40 257 284744
© 2009, ALIAS Com & Primăria Arad, All Rights Reserved